perjantai 25. toukokuuta 2018

Ja tämän kesän matkakohde on....

Enää kuukausi kesälomaan jäljellä. Onneks Suomessakin on nämä säät ollu hyvinkin suotuisia ja töissä on ollut mukavaa viettää kaikki päivät vaan ulkona kirmaillen ja nahkaa käristäen. Tässä säässä on ollut hyvä virittäytyä pikku hiljaa loma tunnelmiin ja siedättää itseä etelän aurinkoon. 

Kroatia Dubrovnik 2016

Meillä oli ensin suunnitelmana ettei tänä kesänä lähdettäis mihinkään vaan säästeltäisiin talven matkaan, mutta erinäisten mutkien kautta ja meidän matkakuumeen takia ei vaan voitu olla lähtemättä tänäkään kesänä. Mentiin vähän sillä asenteella että sinne mennään mihin saa halvimmat lennot. Kroatia, Espanja oli kärki ryhmässä. Kroatissa me vasta oltiin pari vuotta sitten ja Espanjassa Hermanni ei ole vielä käynytkään. Napattiin takataskuun suht halvat lennot Espanjaan, Finnairilla jopa. Lennot olisi saanu halvimmillaan alle kahdensadan jos silloin olisi ollut varmuus milloin loman saa ylipäätään pitää. Nämäkin lennot nappasin riskillä vaikka lomat ei ollu ihan vielä kiveen hakattu mutta ei ollu aikaa odottaa kun lentojen hinnat nousi 100e päivä tahdilla kohti pilviä. Aijomme pärjätä myös tämän lomamatkan vain ja ainoastaan yhdellä ruumaan menevällä laukulla. Kolmen hengen tavarat yhteen laukkuun. Katsotaan miten käy. 

Kroatia Dubrovnik 2016

Lento laskeutuu Malagaan. Muuta tietoa meillä ei meidän matkasta vielä ole. Paitsi loman pituus 14 päivää ja lentojen aikataulut. Espanjassa on tullu käytyä jokusen kertaa ja mä vaan niin pidän siitä maasta ja niistä kovaan ääneen puhuvista ihmisistä. Ja siitä miten lapset otetaan aina huomioon. Meidän majoitus on vielä etsinnän alla. Airbnb on kovasti laulanut ja sieltä ollaan etsitty sopivaa majoitusta meijän orkesterille. Me ei olla pakettimatkailijoita. Me halutaan olla mahdollisimman pitkään reissussa sopu hinnalla. Airbnbistä löytyy todella hyviä ja suht edukkaita vaihtoehtoja, taloyhtiöitä omalla uima-altaalla ja läheltä rantaa. Uima-allas on ihan must koska lämpötila seilaa 30 kieppeillä koko ajan ja Hermanni on yksi Suomen pelottavimmista vesipedoista joka varmasti viihtyy altaassa koko loman ajan. Eikä mulla ole mitään altaalla olemista vastaan, päinvastoin. Eletään koko loma vaan jäätelöllä ja ranskalaisilla. Syödään hyvin. Ja nautitaan.


Unkari Keszthely 2017

Mä oon niin onnellinen että me päästään reissuun. Mulla oli alku keväästä niin kova matkakuume että vuodatin kyyneliä pelkästään kattomalla toisten matkakuvia. Oon ihan onnellisimmillani kun ollaan matkalla. Oon onnellinen aamukahvista lämpimänä aamuna terassilla. Oon onnellinen aurinkorasvalla lotraamisesta. Oon onnellinen kun saan upottaa varpaat hiekkaan. Oon onnellinen tuskaisista ja hikisestä ja mieltä raastavasta odottelusta lentokentällä. Huhujen mukaan lomien jälkeen on hurjimmat ero piikit. Mä väitän että meidän perhe on parhaimmillaan lomalla. Onneks on löytäny kumppanin joka haluaa matkustaa myös eikä lapsi ole eikä tule olemaan meidän matkustamisen esteenä. Voidaan kiivetä Hermanni selässä vaikka Himalajan huipulle.


OON NIIN ONNELLINEN!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti