lauantai 30. heinäkuuta 2016

Unikoulu

Kävin juttelemassa Hermannin nukkumisesta unikouluttajalla. Mikä helvetin ammatti edes on unikouluttaja? Miten mä voin opiskella unikouluttajaksi? Mutta  Luojan lykky että tollassilla ammattinimekkäillä varustettuja tätejä on olemassa. En tiedä sainko sieltä oikeestaan mitään uutta maailmaa mullistavaa vinkkiä kun kuitenkin mun googletetuimmat lauseet on "vauvan unikoulu" "miten saada vauva nukkumaan?" "olenko tulossa hulluksi?" Ehkä sieltä sai jonkinlaista henkistä tsemppausta kotona suoritettavaan unikouluun. Kaiken A JA O on tietenkin se maailman kuulu tassutellu ja itkun laadun kuunteleminen. Kuulostaa kamalan yksinkertaselta mutta kuoleman väsyneenä kiukkusen vauvan tassutellu on yhtä helvettiä. Tai se että kuuntelee sitä ininää keskellä synkintä yötä 5min ja vasta sitten menee asettamaan sen tutin. 5 minuuttia tuntuu ihan ikuisuudelta. Kun koko homman sais hoidettua pienellä maito tilkalla. Mutta siihen mä en enää rupee. Olen kovalla työllä ja tuskalla taistellu läpi mustan kiven siihen että meillä syödään vaan kerran yössä. Periaatteessa tiedän kaiken mahdollisen ja mahdottoman miten sitä unikoulua kotona pitäis toteuttaa mutta riittääkö voimat? 



Hermanni siirretään nukkumaa toiseen huoneeseen. Pois meijän vierestä. Aistii kuulemma äidin. Miksi se ei voi aistia sitä että äiti tarvitsee myös unta pysyäkseen tolpillaan? Hermannille tulee oma uninurkka. Oon sisustanut sen jo valmiiksi omassa pienessä mielessäni. Kaikki täytyy kokeilla että nää meijän yöt vähän rauhottuis. Ja jos mikään ei toimi niin meillä on paikka jo Babybluesin unirytmityksessä. Moni vanhankansan ihminen on varmasti sitä vastaan mutta ei se ole enään sitä että vauva huudatetaan uneen. Huudatetaan niin kauan että taju lähtee kankaalle. Idea on se että vanhemmat käy laittamassa vauva nukkumaan alan ammattilaiset hoitaa yön ja äiti ja isi on aamulla jo vastassa kun vauva herää. Mä alan olemaan näihin rikkinäisiin öihin niin kypsä että oon valmis tekemään mitä vaan. Kohta pitää töihinkin palata. Sitä ennen olis ihan kiva nukkua edes vähän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti